31 Ιανουαρίου 2010

Διαγωνισμός Μαθητικού Δοκιμίου Ελληνικής Πρεσβείας 2009-2010

Αύριο διεξάγεται ο Διαγωνισμός Μαθητικού Δοκιμίου Ελληνικής Πρεσβείας 2009-2010.
Ο Διαγωνισμός αυτός, που καθιερώθηκε το 1976, έχει σκοπό την ανάπτυξη του ενδιαφέροντος και του προβληματισμού των μαθητών των Σχολείων Μέσης Εκπαίδευσης της Κύπρου για τα σύγχρονα προβλήματα του Ελληνισμού.Με βάση τους ισχύοντες κανονισμούς η έκθεση είναι υποχρεωτική για όλους τους μαθητές της Γ΄Λυκείου.
Για το γενικό θέμα και τις επιμέρους πτυχές του έχουμε αφιερώσει τον απαραίτητο διδακτικό χρόνο στην τάξη.Για σήμερα, αρκεί μια τελευταία επανάληψη και Καλή Επιτυχία για αύριο.
Παρατίθεται πιο κάτω η σχετική εγκύκλιος του Υ.Π.


Διαγωνισμός Μαθητικού Δοκιμίου Ελληνικής Πρεσβείας 2009-2010
http://www.schools.ac.cy/mtee/circular/data/Doc512.pdf
Πληροφορείστε ότι το γενικό θέμα του φετινού Διαγωνισμού Μαθητικού Δοκιμίου της Ελληνικής Πρεσβείας, που διεξάγεται κάθε χρόνο μεταξύ των τελειόφοιτων μαθητών του Λυκειακού Κύκλου, έχει καθοριστεί ως εξής:

Η πρόκληση για ανθρώπινη και δημοκρατική εκπαίδευση για όλους στη σύγχρονη ελληνική πραγματικότητα.
Βασικός στόχος του διαγωνισμού είναι η καλλιέργεια της κριτικής σκέψης των μαθητών /μαθητριών μέσα από διερεύνηση του θέματος και ανάπτυξη του προβληματισμού τους για τη διαμόρφωση μιας ανθρώπινης και δημοκρατικής εκπαίδευσης, που θα συμβάλει αποτελεσματικά στην αντιμετώπιση του προβλήματος των κοινωνικών ανισοτήτων. Απώτερη επιδίωξη είναι η καλλιέργεια θετικής στάσης απέναντι στα άτομα ή τις ομάδες που υφίστανται κοινωνικό αποκλεισμό και η καταπολέμησή του, μέσω της δραστηριοποίησης των μαθητών ως ενεργών πολιτών.
Ειδικότερα οι μαθητές μπορούν να επικεντρωθούν στις πιο κάτω πτυχές του θέματος:

1. Ο ορισμός της ανθρώπινης και δημοκρατικής εκπαίδευσης
Τα στοιχεία αυτά μπορούν να επισημανθούν μέσα από:
·   Την εννοιολογική προσέγγιση των όρων: α) ανθρώπινη εκπαίδευση, β) δημοκρατική εκπαίδευση και τις διαστάσεις τους.
·    Την περιγραφή των ομάδων που στερούνται δημοκρατικής και ανθρώπινης αντιμετώπισης στη σύγχρονη ελληνική πραγματικότητα (ηλικιακές κατηγορίες, κοινωνικές ομάδες, μειονότητες, μετανάστες, άτομα με αναπηρία κ.ά.).
·    Τις συνέπειες από την έλλειψη ανθρώπινης και δημοκρατικής προσέγγισης σε ομάδες του μαθητικού πληθυσμού.

2.     Προϋποθέσεις για την ανάπτυξη δημοκρατικής και ανθρώπινης κοινωνίας

Το θέμα αυτό μπορεί να αναδειχθεί μέσα από:
·    Την αναφορά στους φορείς που μπορούν να συμβάλουν στην αλλαγή κοινωνικών δομών, αλλαγή νοοτροπιών και εξεύρεση λύσεων των προβλημάτων των κοινωνικά αποκλεισμένων.
·   Την αναφορά σε τρόπους καταπολέμησης των κοινωνικών διακρίσεων και ένταξης στον κοινωνικό ιστό των κοινωνικά αδικημένων ατόμων και ομάδων.  Την αναφορά σε προγράμματα πρόληψης, ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης του ευρύτερου πληθυσμού.
·    Την καλλιέργεια ευρύτερων αξιών, οι οποίες πηγάζουν και μέσα από τον ελληνικό πολιτισμό (ανθρωπισμός, ισότητα). Η καταπολέμηση του κοινωνικού αποκλεισμού πρέπει να θεωρείται ίδιον του δημοκρατικού πολιτεύματος, ώστε όλοι οι πολίτες να μπορούν να ασκήσουν τα δικαιώματα που τους αναγνωρίζονται και να διεκδικήσουν με τους ίδιους όρους τα κοινωνικά αγαθά.
·    Την αναφορά στο ρόλο του σχολείου σε σχέση με τα πιο πάνω.
3. Η διαμόρφωση ενός δημοκρατικού και ανθρώπινου σχολείου που θα ενσωματώνει και θα στηρίζει και τις ευπαθείς ομάδες του μαθητικού πληθυσμού:
Το θέμα αυτό μπορεί να αναδειχθεί μέσα από:
·   Τη σύνδεσή του με την εκπαιδευτική μεταρρύθμιση και τους στόχους της για διαμόρφωση ενός ανθρώπινου και δημοκρατικού σχολείου.
·  Την αναφορά στη σημασία της αξιοποίησης των ιδανικών της ελληνικής παιδείας, των ανθρωπιστικών και παιδαγωγικών αξιών του ελληνικού και χριστιανικού πνεύματος.
·  Τη σύνδεση του αποκλεισμού με άλλες σχολικές παραμέτρους, όπως σχολική αποτυχία, στιγματισμός, παραβατικότητα κ.ά.
·  Την αναφορά στη σημασία της συνεργασίας και της ανταλλαγής εμπειριών στο θέμα με άλλες ευρωπαϊκές χώρες

4. Εισηγήσεις των μαθητών/μαθητριών για μέτρα που μπορούν να ληφθούν.
Αναμένεται ότι οι μαθητές/τριες μέσα από τις γνώσεις τους, τα γενικότερά τους βιώματα και τις εμπειρίες αλλά και τα βιώματα και τις εμπειρίες εντός της σχολικής τους κοινότητας, θα μπορέσουν να διαμορφώσουν γενικότερες προτάσεις για το θέμα, οι οποίες μπορούν να αφορούν το εκπαιδευτικό μας σύστημα και ευρύτερα την ελληνική εκπαιδευτική πραγματικότητα.

Ο διαγωνισμός θα διεξαχθεί
τη Δευτέρα 1η Φεβρουαρίου 2010 από τις 10.30 π.μ. μέχρι τις 1.30 μ.μ.

2 σχόλια:

μυρια είπε...

Στον αγώνα δεν είσαι μόνος, βαδίζουμε μαζί
στον αγώνα δεν είσαι μόνος, βαδίζουμε πολλοί
Σ'αυτό το σύστημα που μας κλείσανε
στην παγίδα που μας στήσανε
Στον αγώνα δεν είσαι μόνος, να φανείς δυνατός
στη νίκη να 'σαι φίλος κοντινός
Η αξία σου να αποδειχτεί
έχε πίστη γερή
κάμε προσευχή
άναψε κανένα κερί
και η χρονιά θα βγει!
Ο αγώνας θα τελειώσει
να δούμε τι έχει να μας δώσει!
Καλή επιτυχία σε όσους διαβάζουν για παγκύπριες και μη!
καλή δύναμη παιδιά!!!

ΛΑΦ-Γ2 είπε...

Μύρια,
σ΄ευχαριστούμε.Ξέρουμε πως για τους μαθητές της Γ΄Λυκείου δεν τέλειωσε ο Γολγοθάς και πως τα δύσκολα έρχονται τώρα...
Θα παλέψουμε όμως κι ελπίζουμε να πετύχουμε!

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts with Thumbnails