skip to main |
skip to sidebar
Με την ευκαιρία της κήρυξης από την Ευρωπαϊκή Ένωση του έτους 2010 ως Ευρωπαϊκού Έτους για την καταπολέμηση της φτώχειας και του κοινωνικού αποκλεισμού, το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού καθόρισε τον ακόλουθο στόχο για τη σχολική χρονιά 2009 - 2010: Η αποτροπή του κοινωνικού αποκλεισμού μέσω της εκπαίδευσης, στο πλαίσιο του δημοκρατικού και ανθρώπινου σχολείου. Η εκπαίδευση αποτελεί έναν από τους τομείς που συνδέονται άμεσα με τον κοινωνικό αποκλεισμό, αφού μπορεί να συμβάλει είτε στην αναπαραγωγή του είτε στην εξάλειψή του. Μέσα σε αυτά τα πλαίσια και με σταθερό προσανατολισμό της λειτουργία της εκπαίδευσης ως μέσου αποτροπής του κοινωνικού αποκλεισμού, το θέμα του ευρωπαϊκού έτους συνάδει πλήρως με τους στόχους της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης. Όπως αναφέρεται σχετικά στην Έκθεση της Επιτροπής για την Εκπαιδευτική Μεταρρύθμιση, ένας από τους βασικούς στόχους είναι η διαμόρφωση του "δημοκρατικού σχολείου που λειτουργεί για την κοινωνική ενσωμάτωση (inclusion) όλων των παιδιών και για την καταπολέμηση των διαρροών από το σύστημα, και του κοινωνικού αποκλεισμού".
***************
Το άρθρο που ακολουθεί είναι σχετικό με το γενικό θέμα του διαγωνισμού δοκιμίου της Ελληνικής Πρεσβείας που θα διεξαχθεί την 1η Φεβρουαρίου 2010.
http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_columns_2_10/01/2010_386224
Εμείς (και) οι Ξένοι
The Economist
Για πρώτη φορά στην ανθρώπινη ιστορία, είναι απολύτως φυσιολογικό να είναι κάποιος ξένος στα περισσότερα μέρη του κόσμου. Κανείς δεν θα δώσει ιδιαίτερη σημασία αν είσαι Γάλλος στο Βερολίνο, Κογκολέζος στο Λονδίνο, Ρώσος στο Παρίσι, ή Κινέζος στη Νέα Υόρκη. Για τους περισσότερους φιλοσόφους, η επιθυμία τόσο πολλών ανθρώπων να ζήσουν μακριά από την πατρίδα τους είναι ακατάληπτη. Πιστεύουν ότι ο άνθρωπος, ως κοινωνικό ζώο, πρέπει να ανήκει κάπου. Ο Πρώσος φιλόσοφος Χέρντερ έθεσε τα θεμέλια του εθνικισμού βασισμένος στην παραπάνω αρχή. «Κάθε έθνος εμπεριέχει τη βάση της ευδαιμονίας του στον ίδιο του τον εαυτό», είχε γράψει. Ακόμη και ο εμβληματικός φιλελεύθερος φιλόσοφος Ιζάια Μπερλίν είχε ενστερνιστεί την ελκυστική αυτή θέση: «Ο καθένας μας έχει το δικαίωμα να ζει σε μια κοινωνία όπου δεν χρειάζεται να ανησυχεί για την εμφάνισή του στους άλλους, ούτε να υπόκειται στην κακοπιστία τους», έγραψε προς το τέλος της ζωής του, προσπαθώντας με αυτό τον τρόπο να δικαιολογήσει την υποστήριξή του στον Σιωνισμό. Πάντως, αν και οι φιλόσοφοι αναφέρονται συχνά στο αγαθό της κοινότητας, αυτό δεν τους εμποδίζει να ταξιδεύουν και να μεταναστεύουν μακριά από τις πατρίδες τους. Ο Καντ έζησε όλη του τη ζωή στο εξωτερικό, ενώ ο Καρτέσιος μετοίκησε στη Σουηδία, όπου και πέθανε από το κρύο.
Πράγματι όμως, δεν υπάρχει αμφιβολία ότι οι περισσότεροι άνθρωποι νιώθουν πιο άνετα στην πατρίδα τους. Τι γίνεται όμως με εκείνους που θεωρούν την πατρίδα τους καταπιεστική και την ξενιτιά απελευθερωτική; Η επιλογή της μετανάστευσης γι΄ αυτούς είναι από μια άποψη πιο εύκολη στην εποχή μας και ταυτόχρονα πιο δύσκολη. Πιο εύκολη γιατί η παγκοσμιοποίηση της εκπαίδευσης και των αγορών διαλύει σιγά σιγά τα σύνορα των κρατών. Πιο δύσκολη γιατί στο παγκόσμιο χωριό του 21ου αιώνα έχουν μείνει ελάχιστα μέρη, όπου μπορεί να καταφύγει κανείς και να νιώθει πραγματικά ξένος.
Λέγεται εδώ και πολλά χρόνια ότι στην Αμερική κανείς δεν είναι ξένος, αφού υπό μία έννοια όλοι είναι ξένοι. Η ίδια παράδοξη κατάσταση επικρατεί και στις μεγάλες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες, ιδιαίτερα στις Βρυξέλλες, όπου έχει συγκεντρωθεί όλη η γραφειοκρατία της Ε. Ε. Στην ίδια πόλη όμως, η εχθρότητα μεταξύ Βαλλόνων και Φλαμανδών τους καθιστά ξένους μεταξύ τους στην ίδια τους την πατρίδα.
Για να νιώσουμε επομένως πραγματικά ξένοι, θα πρέπει να πάμε στην Αφρική, τη Μέση Ανατολή, ή σε ορισμένες χώρες της Ασίας. Σε δημοσκόπηση που διεξήχθη πέρυσι στη Νότιο Κορέα, το 42% των ερωτηθέντων απάντησε ότι δεν είχε μιλήσει ποτέ με ξένο. Καλύτερα να ετοιμάζονται, καθώς οι μετανάστες στη χώρα διπλασιάστηκαν την τελευταία δεκαετία και ξεπερνούν πλέον το ένα εκατομμύριο (περίπου το 2% του πληθυσμού). Στον ανεπτυγμένο κόσμο γενικά, το 8% του πληθυσμού έχει γεννηθεί στο εξωτερικό.
Στην αυγή του Δυτικού Πολιτισμού, ο Πλάτωνας διαχώρισε μεταξύ δύο κατηγοριών τους ξένους: τους μόνιμους, στους οποίους θα επιτρέπονταν η διαμονή στην ιδανική Πολιτεία του για 20 χρόνια, ώστε να κάνουν τις εργασίες, που οι ντόπιοι θα περιφρονούσαν και στους επισκέπτες, στους οποίους συμπεριλάμβανε τους πρεσβευτές, τους τουρίστες, τους εμπόρους και τους φιλοσόφους. Αν προσθέσετε στη δεύτερη κατηγορία και τους καθηγητές πανεπιστημίου, τότε θα δείτε ότι η ταξινόμηση του Πλάτωνα ισχύει και σήμερα.
Η μετανάστευση έγινε πολύ πιο συστηματική με την έλευση της βιομηχανικής εποχής, όταν τα όρια των κρατών έγιναν σαφή. Στην αρχή, οι μόνοι που είχαν τη δυνατότητα να μεταναστεύσουν ήταν οι αστοί. Προοδευτικά όμως, με την εισαγωγή του σιδηρόδρομου και την ανακάλυψη του ατμόπλοιου, τα ταξίδια έγιναν προσιτά και στις λαϊκές μάζες. Η ξενιτιά έγινε μέσο απελευθέρωσης - φυσικής, ηθικής και ψυχολογικής. Στην ξένη χώρα ήσουν «ανεύθυνος» για όσα είχες πράξει στην προηγούμενη ζωή σου. Για τους ηθικούς φιλοσόφους, η κατάσταση της ανευθυνότητας δεν είναι επιθυμητή. Για τους κουρασμένους ταξιδιώτες ήταν όμως ανακουφιστική.
Δεν πρέπει βέβαια να λησμονούμε ότι η ξενιτιά πήρε και μία άλλη μορφή. Πολλοί ξένοι σήμερα είναι απένταροι φοιτητές, κατάκοποι μάνατζερ, σύζυγοι που ακολουθούν εκόντες-άκοντες τους/τις συντρόφους τους. Η ξενιτιά πολλές φορές επιβάλλεται από τη φτώχεια, τον πόλεμο, ή τις πολιτικές διώξεις και τότε δεν μπορεί να είναι ευχάριστη.
Παρ’ όλα αυτά, αν δεν συντρέχουν έκτακτοι ή θλιβεροί λόγοι, η ξενιτιά είναι πάντοτε ενδιαφέρουσα. Ακονίζει το μυαλό, χωρίς να το κουράζει και απαλλάσσει τον ξένο από τη βαρετή ρουτίνα της ζωής στην πατρίδα του.
Το περίεργο όμως είναι ότι ακόμη και αν κάποιος ξενιτευτεί επειδή πραγματικά το θέλει, στο τέλος καταλήγει να μετατραπεί σε πραγματικό εξόριστο, κάτι που βεβαίως δεν είναι καθόλου ευχάριστο. Η πατρίδα που αφήνουμε πίσω μας αλλάζει και όταν επιστρέφουμε δεν είναι πια η ίδια. Οι παλιοί φίλοι αλλάζουν κι αυτοί, πεθαίνουν ή ξεχνιούνται. Ακόμη και όταν επιστρέφει ο ξενιτεμένος, δεν βρίσκει την πατρίδα που είχε στις αναμνήσεις του. Νιώθει ότι έχασε κάτι, κάτι που δεν θα ξαναβρεί ποτέ.
Δεν μπορούμε όμως να τα έχουμε όλα. Η ζωή είναι γεμάτη επιλογές, που η μία αποκλείει την άλλη. Στο δίλημμα της ξενιτιάς έχουμε να διαλέξουμε μεταξύ της ελευθερίας και της θαλπωρής του συνανήκειν. Αυτός που μένει στην πατρίδα του, επιλέγει το δεύτερο. Ο ξενιτεμένος επιλέγει την ελευθερία και τον πόνο που αυτή συνεπάγεται.
Εμείς, οι μαθητές του Γ3
του Λυκείου Αγίας Φυλάξεως Λεμεσού
και η Φιλόλογός μας κ. Εύα Νεοκλέους,
σας καλωσορίζουμε στο ιστολόγιό μας.
"Το Κάτι Άλλο" είναι ένα βήμα διαλόγου,
προβληματισμού και ανταλλαγής απόψεων.
Είναι μια προσπάθεια έκφρασης, δημιουργικότητας,
μια πρόταση για αξιοποίηση των δυνατοτήτων
που μας παρέχει η τεχνολογία
στη διαδικασία της μάθησης.
Το blog μας δημιουργήθηκε, κυρίως,
για τα Νέα Ελληνικά και την ύλη της Γ΄ Λυκείου.
Ωστόσο, φιλοδοξούμε να εντάξουμε
και όσα άλλα εκπαιδευτικά-σχολικά θέματα
προκαλέσουν το ενδιαφέρον μας.
Απευθυνόμαστε σε όλους σας και προσβλέπουμε στην ανταπόκρισή σας.
Θα μας βρείτε στο σχολείο αλλά κι εδώ: L.A.F.C2.blogg@gmail.com
Αντωνίου Κρίστια,
Αντωνίου Μαρίνα,
Βαρνάβας Μιχάλης,
Βασιλαράς Στέφανος,
Γεωργίου Γαλάτεια,
Γεωργίου Κωνσταντίνα,
Δημητρίου Σωτήρης,
Ιερείδη Ραφαέλα,
Καπετάνου Ελένη,
Κυριάκου Αλέξανδρος,
Κυριάκου Χρίστος,
Κωνσταντίνου Γιάννης,
Λεωνίδου Ιωάννα,
Νέρουππου Άντρια,
Νικολαϊδης Χρήστος,
Ξιαρής Σοφοκλής,
Ονησιφόρου Νεόφυτος,
Ορφανίδης Πάρης,
Παπαδόπουλος Μάριος,
Παπαστυλιανού Στέφανη,
Πορφυρίου Μαρίνος,
Σαμουήλ Δημήτρης,
Σωκράτους Τερέζα,
Φιλίππου Ευαγόρας,
Χριστοφόρου Ηρακλής
20 Ιανουαρίου 2010
"Εμείς (και) οι ξένοι"
Με την ευκαιρία της κήρυξης από την Ευρωπαϊκή Ένωση του έτους 2010 ως Ευρωπαϊκού Έτους για την καταπολέμηση της φτώχειας και του κοινωνικού αποκλεισμού, το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού καθόρισε τον ακόλουθο στόχο για τη σχολική χρονιά 2009 - 2010: Η αποτροπή του κοινωνικού αποκλεισμού μέσω της εκπαίδευσης, στο πλαίσιο του δημοκρατικού και ανθρώπινου σχολείου. Η εκπαίδευση αποτελεί έναν από τους τομείς που συνδέονται άμεσα με τον κοινωνικό αποκλεισμό, αφού μπορεί να συμβάλει είτε στην αναπαραγωγή του είτε στην εξάλειψή του. Μέσα σε αυτά τα πλαίσια και με σταθερό προσανατολισμό της λειτουργία της εκπαίδευσης ως μέσου αποτροπής του κοινωνικού αποκλεισμού, το θέμα του ευρωπαϊκού έτους συνάδει πλήρως με τους στόχους της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης. Όπως αναφέρεται σχετικά στην Έκθεση της Επιτροπής για την Εκπαιδευτική Μεταρρύθμιση, ένας από τους βασικούς στόχους είναι η διαμόρφωση του "δημοκρατικού σχολείου που λειτουργεί για την κοινωνική ενσωμάτωση (inclusion) όλων των παιδιών και για την καταπολέμηση των διαρροών από το σύστημα, και του κοινωνικού αποκλεισμού".
***************
Το άρθρο που ακολουθεί είναι σχετικό με το γενικό θέμα του διαγωνισμού δοκιμίου της Ελληνικής Πρεσβείας που θα διεξαχθεί την 1η Φεβρουαρίου 2010.
http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_columns_2_10/01/2010_386224
Εμείς (και) οι Ξένοι
The Economist
Για πρώτη φορά στην ανθρώπινη ιστορία, είναι απολύτως φυσιολογικό να είναι κάποιος ξένος στα περισσότερα μέρη του κόσμου. Κανείς δεν θα δώσει ιδιαίτερη σημασία αν είσαι Γάλλος στο Βερολίνο, Κογκολέζος στο Λονδίνο, Ρώσος στο Παρίσι, ή Κινέζος στη Νέα Υόρκη. Για τους περισσότερους φιλοσόφους, η επιθυμία τόσο πολλών ανθρώπων να ζήσουν μακριά από την πατρίδα τους είναι ακατάληπτη. Πιστεύουν ότι ο άνθρωπος, ως κοινωνικό ζώο, πρέπει να ανήκει κάπου. Ο Πρώσος φιλόσοφος Χέρντερ έθεσε τα θεμέλια του εθνικισμού βασισμένος στην παραπάνω αρχή. «Κάθε έθνος εμπεριέχει τη βάση της ευδαιμονίας του στον ίδιο του τον εαυτό», είχε γράψει. Ακόμη και ο εμβληματικός φιλελεύθερος φιλόσοφος Ιζάια Μπερλίν είχε ενστερνιστεί την ελκυστική αυτή θέση: «Ο καθένας μας έχει το δικαίωμα να ζει σε μια κοινωνία όπου δεν χρειάζεται να ανησυχεί για την εμφάνισή του στους άλλους, ούτε να υπόκειται στην κακοπιστία τους», έγραψε προς το τέλος της ζωής του, προσπαθώντας με αυτό τον τρόπο να δικαιολογήσει την υποστήριξή του στον Σιωνισμό. Πάντως, αν και οι φιλόσοφοι αναφέρονται συχνά στο αγαθό της κοινότητας, αυτό δεν τους εμποδίζει να ταξιδεύουν και να μεταναστεύουν μακριά από τις πατρίδες τους. Ο Καντ έζησε όλη του τη ζωή στο εξωτερικό, ενώ ο Καρτέσιος μετοίκησε στη Σουηδία, όπου και πέθανε από το κρύο.
Πράγματι όμως, δεν υπάρχει αμφιβολία ότι οι περισσότεροι άνθρωποι νιώθουν πιο άνετα στην πατρίδα τους. Τι γίνεται όμως με εκείνους που θεωρούν την πατρίδα τους καταπιεστική και την ξενιτιά απελευθερωτική; Η επιλογή της μετανάστευσης γι΄ αυτούς είναι από μια άποψη πιο εύκολη στην εποχή μας και ταυτόχρονα πιο δύσκολη. Πιο εύκολη γιατί η παγκοσμιοποίηση της εκπαίδευσης και των αγορών διαλύει σιγά σιγά τα σύνορα των κρατών. Πιο δύσκολη γιατί στο παγκόσμιο χωριό του 21ου αιώνα έχουν μείνει ελάχιστα μέρη, όπου μπορεί να καταφύγει κανείς και να νιώθει πραγματικά ξένος.
Λέγεται εδώ και πολλά χρόνια ότι στην Αμερική κανείς δεν είναι ξένος, αφού υπό μία έννοια όλοι είναι ξένοι. Η ίδια παράδοξη κατάσταση επικρατεί και στις μεγάλες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες, ιδιαίτερα στις Βρυξέλλες, όπου έχει συγκεντρωθεί όλη η γραφειοκρατία της Ε. Ε. Στην ίδια πόλη όμως, η εχθρότητα μεταξύ Βαλλόνων και Φλαμανδών τους καθιστά ξένους μεταξύ τους στην ίδια τους την πατρίδα.
Για να νιώσουμε επομένως πραγματικά ξένοι, θα πρέπει να πάμε στην Αφρική, τη Μέση Ανατολή, ή σε ορισμένες χώρες της Ασίας. Σε δημοσκόπηση που διεξήχθη πέρυσι στη Νότιο Κορέα, το 42% των ερωτηθέντων απάντησε ότι δεν είχε μιλήσει ποτέ με ξένο. Καλύτερα να ετοιμάζονται, καθώς οι μετανάστες στη χώρα διπλασιάστηκαν την τελευταία δεκαετία και ξεπερνούν πλέον το ένα εκατομμύριο (περίπου το 2% του πληθυσμού). Στον ανεπτυγμένο κόσμο γενικά, το 8% του πληθυσμού έχει γεννηθεί στο εξωτερικό.
Στην αυγή του Δυτικού Πολιτισμού, ο Πλάτωνας διαχώρισε μεταξύ δύο κατηγοριών τους ξένους: τους μόνιμους, στους οποίους θα επιτρέπονταν η διαμονή στην ιδανική Πολιτεία του για 20 χρόνια, ώστε να κάνουν τις εργασίες, που οι ντόπιοι θα περιφρονούσαν και στους επισκέπτες, στους οποίους συμπεριλάμβανε τους πρεσβευτές, τους τουρίστες, τους εμπόρους και τους φιλοσόφους. Αν προσθέσετε στη δεύτερη κατηγορία και τους καθηγητές πανεπιστημίου, τότε θα δείτε ότι η ταξινόμηση του Πλάτωνα ισχύει και σήμερα.
Η μετανάστευση έγινε πολύ πιο συστηματική με την έλευση της βιομηχανικής εποχής, όταν τα όρια των κρατών έγιναν σαφή. Στην αρχή, οι μόνοι που είχαν τη δυνατότητα να μεταναστεύσουν ήταν οι αστοί. Προοδευτικά όμως, με την εισαγωγή του σιδηρόδρομου και την ανακάλυψη του ατμόπλοιου, τα ταξίδια έγιναν προσιτά και στις λαϊκές μάζες. Η ξενιτιά έγινε μέσο απελευθέρωσης - φυσικής, ηθικής και ψυχολογικής. Στην ξένη χώρα ήσουν «ανεύθυνος» για όσα είχες πράξει στην προηγούμενη ζωή σου. Για τους ηθικούς φιλοσόφους, η κατάσταση της ανευθυνότητας δεν είναι επιθυμητή. Για τους κουρασμένους ταξιδιώτες ήταν όμως ανακουφιστική.
Δεν πρέπει βέβαια να λησμονούμε ότι η ξενιτιά πήρε και μία άλλη μορφή. Πολλοί ξένοι σήμερα είναι απένταροι φοιτητές, κατάκοποι μάνατζερ, σύζυγοι που ακολουθούν εκόντες-άκοντες τους/τις συντρόφους τους. Η ξενιτιά πολλές φορές επιβάλλεται από τη φτώχεια, τον πόλεμο, ή τις πολιτικές διώξεις και τότε δεν μπορεί να είναι ευχάριστη.
Παρ’ όλα αυτά, αν δεν συντρέχουν έκτακτοι ή θλιβεροί λόγοι, η ξενιτιά είναι πάντοτε ενδιαφέρουσα. Ακονίζει το μυαλό, χωρίς να το κουράζει και απαλλάσσει τον ξένο από τη βαρετή ρουτίνα της ζωής στην πατρίδα του.
Το περίεργο όμως είναι ότι ακόμη και αν κάποιος ξενιτευτεί επειδή πραγματικά το θέλει, στο τέλος καταλήγει να μετατραπεί σε πραγματικό εξόριστο, κάτι που βεβαίως δεν είναι καθόλου ευχάριστο. Η πατρίδα που αφήνουμε πίσω μας αλλάζει και όταν επιστρέφουμε δεν είναι πια η ίδια. Οι παλιοί φίλοι αλλάζουν κι αυτοί, πεθαίνουν ή ξεχνιούνται. Ακόμη και όταν επιστρέφει ο ξενιτεμένος, δεν βρίσκει την πατρίδα που είχε στις αναμνήσεις του. Νιώθει ότι έχασε κάτι, κάτι που δεν θα ξαναβρεί ποτέ.
Δεν μπορούμε όμως να τα έχουμε όλα. Η ζωή είναι γεμάτη επιλογές, που η μία αποκλείει την άλλη. Στο δίλημμα της ξενιτιάς έχουμε να διαλέξουμε μεταξύ της ελευθερίας και της θαλπωρής του συνανήκειν. Αυτός που μένει στην πατρίδα του, επιλέγει το δεύτερο. Ο ξενιτεμένος επιλέγει την ελευθερία και τον πόνο που αυτή συνεπάγεται.
"Ζωγραφίζω με το πινέλο της καρδιάς"
Καλωσορίσατε στο ιστολόγιο " Το Κάτι Άλλο". Οι μαθητές του Γ3, Λυκ. Αγ. Φυλάξεως και η Φιλόλογός μας κ.Εύα Νεοκλέους. Σας ευχαριστούμε που μας στηρίζετε!
Followers
Our Banner
Banner Code
"Η Σκεπτόμενη"
Εμείς, οι μαθητές του Γ3
του Λυκείου Αγίας Φυλάξεως Λεμεσού
και η Φιλόλογός μας κ. Εύα Νεοκλέους,
σας καλωσορίζουμε στο ιστολόγιό μας.
"Το Κάτι Άλλο" είναι ένα βήμα διαλόγου,
προβληματισμού και ανταλλαγής απόψεων.
Είναι μια προσπάθεια έκφρασης, δημιουργικότητας,
μια πρόταση για αξιοποίηση των δυνατοτήτων
που μας παρέχει η τεχνολογία
στη διαδικασία της μάθησης.
Το blog μας δημιουργήθηκε, κυρίως,
για τα Νέα Ελληνικά και την ύλη της Γ΄ Λυκείου.
Ωστόσο, φιλοδοξούμε να εντάξουμε
και όσα άλλα εκπαιδευτικά-σχολικά θέματα
προκαλέσουν το ενδιαφέρον μας.
Απευθυνόμαστε σε όλους σας και προσβλέπουμε στην ανταπόκρισή σας.
Θα μας βρείτε στο σχολείο αλλά κι εδώ: L.A.F.C2.blogg@gmail.com
Το Γ3
Αντωνίου Κρίστια,
Αντωνίου Μαρίνα,
Βαρνάβας Μιχάλης,
Βασιλαράς Στέφανος,
Γεωργίου Γαλάτεια,
Γεωργίου Κωνσταντίνα,
Δημητρίου Σωτήρης,
Ιερείδη Ραφαέλα,
Καπετάνου Ελένη,
Κυριάκου Αλέξανδρος,
Κυριάκου Χρίστος,
Κωνσταντίνου Γιάννης,
Λεωνίδου Ιωάννα,
Νέρουππου Άντρια,
Νικολαϊδης Χρήστος,
Ξιαρής Σοφοκλής,
Ονησιφόρου Νεόφυτος,
Ορφανίδης Πάρης,
Παπαδόπουλος Μάριος,
Παπαστυλιανού Στέφανη,
Πορφυρίου Μαρίνος,
Σαμουήλ Δημήτρης,
Σωκράτους Τερέζα,
Φιλίππου Ευαγόρας,
Χριστοφόρου Ηρακλής
Ιστολόγια Φίλων
-
-
Σωσιπάτρα της ΕφέσουΠριν από 2 χρόνια
-
Το ΟΧΙ του μπάρμπα-ΜήτσουΠριν από 5 χρόνια
-
ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΓΕΛ 2019Πριν από 5 χρόνια
-
-
Προβλήματα στο χώρο της εργασίαςΠριν από 8 χρόνια
-
Shopping Strength Of Leather Sofa BedΠριν από 9 χρόνια
-
-
-
-
-
-
Links
Labels
- Ανακοινώσεις (8)
- Διακρίσεις Μαθητών (9)
- Διάφορα (1)
- Εκδηλώσεις (45)
- Έκφραση-Έκθεση (13)
- Επικαιρότητα (18)
- Επιστήμη-Τεχνολογία (2)
- Καλωσόρισμα (2)
- Νέα Ελληνικά (17)
- Οι μαθητές δημιουργούν (11)
- Ποίηση (5)
- Τέχνη (4)
- Τεχνολογία (2)
- YouTube (9)
Blog Archive
-
►
2011
(54)
- ► Φεβρουαρίου (11)
- ► Ιανουαρίου (8)
-
▼
2010
(71)
- ► Δεκεμβρίου (7)
- ► Σεπτεμβρίου (1)
- ► Φεβρουαρίου (12)
-
▼
Ιανουαρίου
(13)
- Διαγωνισμός Μαθητικού Δοκιμίου Ελληνικής Πρεσβείας...
- "Καιρός για ρηξικέλευθα εκπαιδευτικά προγράμματα"
- "Όχι στις διακρίσεις"
- Έργα μαθητών του σχολείου μας
- "Εμείς (και) οι ξένοι"
- Επιτραπέζια αντισφαίριση(διόρθωση και προσθήκη)
- "Σκέψεις και προβληματισμοί των εφήβων για το θέμα...
- "Θεσσαλονίκη", Ν. Καββαδίας
- Οι δέκα σημαντικότερες ανακαλύψεις του 2009
- Όταν οι μαθητές δημιουργούν
- Λογοτεχνία SOS
- Στιγμιότυπα...
- Χρόνια Πολλά!
1 σχόλια:
Ενδιαφέρουσα προσέγγιση.
"Για πρώτη φορά στην ανθρώπινη ιστορία, είναι απολύτως φυσιολογικό να είναι κάποιος ξένος στα περισσότερα μέρη του κόσμου".Αυτό δεν μπορούμε να το αγνοήσουμε.
Μ.
Δημοσίευση σχολίου